onsdag 13. juli 2011

Om å koke en rev

Selv gjør jeg av og til ganske mye rart, det skal jeg ærlig innrømme. Selv om det kanskje er lengre mellom alt det rare jeg gjør nå, enn hva det var før. Men for utenforstående må det nok kanskje virke som vi gjør ganske mye pussig her i heime. Slik kan for eksempel en vanlig samtale hos oss foregå:
Mannen: Har du noe hårblekingsmiddel liggende?
Ida: Nei, tror ikke det. Hør med mamma. Hva skal du bruke det til forresten?
Mannen: Bleke reveskallene mine.
Ida: Hva skal du bruke dem til da?
Mannen: Hvem vet. Kjekt å ha! Finner alltids på noe morsomt!
DSC_0727
Jada, selvfølgelig er det alltid kjekt å ha liggende et par hvite reveskaller. Disse skallene har vært med på mye de. Først satt de på et par rever, så lå de i ei kasse under låven for å bli rensket av fluer. Deretter lå de i bekken for å bli renska av vann. Og sikkert masse masse annet, som jeg ikke har fått med meg. Rett før disse bildene ble tatt gikk de gjennom en omfattende tannlegesession, hvor det ble limt fast et par tenner som dessverre hadde løsnet i prossessen.
DSC_0724
Det dukker opp reverelaterte tema ganske ofte her skjønner du. Revene er forresten skutt på jordet her, gjennom gangvinduet i andre etasje. Etter at revealarmen har vekt hele huset en gang i vinter. Og skallene er ikke det eneste vi har. Det ligger blant annet en veldig fin revepels surra inn i papp på boden, som venter på å bli til lue til minsten. Det er forøvrig den samme revepelsen jeg plutselig så på nattbordet mitt en morgen jeg våknet høygravid og kvalm i vinter. Den måtte jo ligge der og tørke, kan du skjønne!
Og er du på leting etter en revesvans, vel, så henger det to-tre av dem i låven også.
DSC_0730
Og hva gjør mannen akkurat nå, mens jeg skriver? Sitter i låven og koker reveskaller på primuss, selvfølgelig!
Men jeg er veldig glad i deg fordi jeg <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!