onsdag 6. juli 2011

Langs Øverbygdsvegen

DSC_0336

En tur langs øverbygdsvegen kan være veldig fin. Spesielt i strålende solskinn, midt på sommeren. Det er mangt å sjå, og mangt å kose seg over.

DSC_0355 

For eksempel lurer jeg på hvorfor denne rosa plutselig vokser midt oppe i en bergvegg ved vegen. Vakker, og selv om den kanskje er mallplassert, så passer den likevel utrolig godt inn akkurat der!

 DSC_0349

Kuer er det en del av, og de er stort sett like nyssgjerrige alle sammen. Greit å ha noen å slå av en prat med innimellom også. Eller som denne her, som fikk høre tre vers av “jeg folder mine hender små”, fordi jeg måtte teste ut om jeg husket alle versene (nei, jeg er ikke gal. Er det ikke helt normalt å synge for kuer da?!?!(.

DSC_0345

Tror syver koste seg også jeg, selv om det kanskje var lovlig varmt inni vogna til tider. Hadde liksom ikke regnet med strålende sol da man la i veien, lummert og grått som det var. Men man kom ikke lengre enn til Vole, før det var knall blå himmel og steikende varmt. MEGET skiftende vær i år, tør  jeg påstå!

Men, selv om det er koselig å gå etter vegen, så er det likevel ikke bare for kosen sin skyld. Hele svangerskapet har man daffet unna trening, med tanker om at man skulle starte bare minsten var ute. Og nå er han jo det, så da må man løfte opp beina og sparke seg selv i gang. Til nå har man bare gått tur, sånn ca nesten hver eneste dag de siste ukene (og det begynner å bli ganske bra nivå også; øverbygdsvegen til mamma i dag. Her om dagen ble det samme mål, men da via brua og opp hørslang. Blant annet.), men nå blir det alvår i sakene; Man har kjøpt seg Jillian Michaels 3o days shred, for å få en kikkstart på det hele. Og med en samboer som OGSÅ vil delta, blir det ikke muligheter for å sluntre unna også. Er vel en viss fare for at man vil kave rundt på stuegulvet som en stranda hval etter første økt, men hadde jo vært utrolig godt å ha nok selvdisiplin til faktisk å kunne fullføre leken også! Wish me LYKKE TIL!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!