onsdag 20. juli 2011

Havskum-sokker

Her i huset er det jo kaldt. Selv om vi har fått lagt nytt tak, og selv om vi har en skåle full av ved. Det betyr at selv om jeg skal være hjemme og fyre hele vinteren, så trenger mann ullabber. Nå har det dessværre vært litt ullabbetørke hos meg en god stund, og dette paret har ligget som en evig UFO, egentlig påbegynt til jul i fjor. Men nå plukket jeg det frem igjen, og dilla har kommet litt tilbake, slik at enda et sokkepar er allerede på pinnene.

DSC_0887  

Men altså: Tone M sine Havskumsokker. Strikket på 5 pinner, ikke tre lange som hun har gjort. Trysilgarn. Oppskriften er helt super, selv om mønsteret er litt kjett til tider. Og jeg strikka ikke rett vridd vrangbord annet enn øverst på sokken. Men hælen og passformen er virkelig super, så har adoptert metoden for forsterka hæl og litt diverse til min standardoppskrift (som for tiden bare er i hodet, men du kan jo ta en titt på mine selvgående restegarnssokker).

Siden sist har jeg også vært på hytt, og legger ved et par bilder derifra også, for å motvirke den negative troen på dårlig sommervær.

DSC_0848DSC_0855

Men nu må det ryddes, for i morgen for vi besøk av selveste presten. Før jeg skal prøve på et par glass vin, for første gang på et års tid. Jippi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!