mandag 11. juli 2011

Billebaluba

Da er det gjort; Jeg har prøvd å sy i Jersy/ribb! (Og man skal ikke lyge på seg at man syntes det var kjempeenkelt, eller at man synes man har vært veldig flink. Noen feil her og der, må man hjerteligst innrømme!) Tid har det tatt, får ikke gjort sååå mye med en liten en i hus. Men nå har jeg fått plassert lekegrinda tett opptil sykroken jeg holder på å lage, så da går det bedre og bedre for hver dag som går!

DSC_0602

Utfordringen var et sett til lillemann. Alt stoff fra S&S, brun cordfløyel med biller, hvit og brun jersy. Mønster fra MiniKrea. Smekkemønsteret er majas sikkleskjerf fra Made By Me.

DSC_0604

Neset gang skal man:

1) Legge kantebåndet på rett, før man syr. Slik at man plutselig ikke får en veldig brei kant ved avslutningen.

2) Sy og vrenge lomma, i stedenfor å prøve å aplikere den fast…

3) Bruke tvillingnåla som man går og har planer om å kjøpe. Skikkelig mye mer praktisk tror jeg, enn å drive å knote som jeg gjør!

  DSC_0607

Men ellers ble det ikke så alt for galt tror jeg. Setter er i str 62-68, men er sydd ganske stort. Slik at med ribb i både liv og bein kan det brukes ganske lenge.

DSC_0609

Smekkene var skikkelig morsomme å lage, så det blir nok fler av dem etter hvert! Praktiske tror jeg også de blir, når Syver begynner å sikle litt mer om noen måneder. En dæsj re-design ble det jammen her også, da baksiden er sydd av et frotehåndkle jeg har fått i gave en gang, og som med sine “fantastiske” farger (stripete grønt, rosa, turkis, blått, gult og hvitt, med innslag av blomstermønster) ikke passer helt inn i min husholdning.

DSC_0610

Og så har jeg fått brukt merkelappene mine! Men, jeg er ikke fornøyd med dem…de ble så lange og smale, at de nestn ikke kan brukes til noe som helst, og nesten er umulige å få sydd på. Men de er nå ganske fine da!

1 kommentar:

  1. såutroligflottsett:D dukommer nok til å elske jersey etterhvert:D altstretch er topp:D
    klemfra siri

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!