tirsdag 28. juni 2011

Roteposer

Som Elin sa på Facebook, i dag er det syvær. Og siden syvær ligner på Syver, og Syver er det fineste jeg vet, så kan vel heller ikke syvær være så veldig ille. Det regner litt ute, javel, men da slipper man i alle fall å jobbe og slite sammen med de andre som holder på å rydde etter flommen for noen uker siden. Da kan man heller kose seg inne, med verdens fineste sønn. Og siden han har tidenes sovehjerte, kan man leke seg med symaskina.

DSC_0215

Man har tenkt som så, at siden man tydeligvis kommer til å tilbringe mye tid inne i sommer, og man kanskje ikke kan bruke absolutt alt syvær til sying, så kan man jo prøve å organisere litt her og der i kaoset. Derfor har det nå blitt noen enkle roteposer, av restestoff fra stoff og stil. En til meg, og en til Lars Erik. Her kan man legge alt det man har med seg inn fra bilen hver dag, som lommebok, nøkler og slik, og man kan legge ting man må huske å ta med seg på jobb dagen etter. Spesielt greit er det at jeg nå har et sted å legge tingene til mannen, som har en tendens til å havne på kjøkkenbenken. Hver eneste dag. Av mangel på noe bedre sted. Men NÅ har man et bedre sted, strategisk plasert rett ved ytterdøra!

DSC_0216

Legg merke til mine nye merkelapper! Morsomt, men ikke helt fornøyd med dem. De er litt for lange og smale. Men nå har jeg jo 100 stk av dem, så må jo likesom bruke dem likevell. Disse er bestilt her, men neste gang blir det nok fra minanamnband.se, selv om de er litt dyrere, og det er litt mer tungvint å bestille derifra.

Båndene er sydd litt løst på, men det er med tanke på at man kan feste solbriller og slik der. Fikk nemlig streng beskjed om at jeg IKKE måtte legge solbrillene Hans sammen med skarpe ting her om dagen. Så da måtte man jo ta det med i betraktning også. Og kanskje er det ikke så dumt, faktisk!

DSC_0222

Neste prosjekt blir å lage svingen i trappa om til et vaskerom. Bor man i et dukkehus, så bor man i et dukkehus. Og da må man ta i bruk alle ledige kroker. Så da trenger man et Laundry-skilt, et par bilderammer, fine kroker, og treklesklyper i pastellfarger. Bare å begynne å kikke runt med andre ord, så kanskje man er klar i løpet av sommeren!

Klem fra Ida Elise

2 kommentarer:

  1. Så fine poser:)
    Og så smart å bruke navnelappene til å henge sorbrillene på.

    SvarSlett
  2. Så skjønne poser!!
    Herlig friske farger.
    Jeg trenger slike til min mann ;)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!