fredag 20. mai 2011

Snekkerbuksa som ble kosebukse

Og nei, vi snakker vel egentlig ikke re-design her! Bare skikkelig dårlig syarbeid og en evigvarende UFO, som faktisk endte opp ganske bra!

Ved juletider sydde jeg nemlig et par overaller til junior, men jeg viste bare frem den ene her, for jeg manglet knapper til den siste. Så nå, mens man venter alt for iherdig på at mageboeren skal komme ut, og kjeder seg MAX, tar man mot til seg. Kjøper knapper og skal akkurat til å gå løs på oppgaven. Så oppdaget man at halve kantebåndet hadde løsnet, og at enkelte andre deler av det var på god tur. Det lå rett og slett skakt over det meste av forsiden. Og slik hadde man jo ikke tenkt på den gangen for et halvår siden! Men uten at hormontårene tok overhånd, besluttr man seg resolutt for å bare klippe vekk hele overdelen av buksa, og sette i en strikk!

DSC_0918 DSC_0920

Har somla lenge for å kjøpe rib, slik at jeg skal få sydd et par bukser til. Men akkurat til sommersbruk, så tror jeg faktisk dette ble like greit. Kjekt å ha å dra over en body på varme dager, myk og god som den er i babykord fra stoff og stil. Og så håper jeg ikke dere syns den er for feminin for en liten sommersgutt! Den var nok kanskje litt mer retro med seler, men det er nå i alle fall ganske guttete fasong på den. Sier vi.

Klem fra Ida Elise

2 kommentarer:

  1. Så søt den ble!Du så flink du er =D

    SvarSlett
  2. Så skjønn den ble! Masse lykke til med magen de siste dagene. Ler av tanken på deg og høna ved siden av hverandre, med HELT lik holdning ;o)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!