lørdag 7. mai 2011

Pinneholdere

Som jeg lovte, så viser jeg dere litt jeg har laget fra boka Brukt på nytt.
Ganske simpelt i grunn, og egentlig trenger man jo ikke akkurat noen bok for å komme på ideen, men det geniale boka visre oss, er hvordan man enkelt skjøter restetråder, slik at man får nok til å lage noe, og uten at man trenger å sy. Samt hvordan man lager gode kanter, for eksempel nede på disse boksene:
DSC_0506_thumb1
Boksene er laget av to tomme erterbokser, og diverse garnstubber i lik farge, som har blitt til overs når jeg har heklet. Huff ja, jeg er skikkelig dårlig på å bruke opp rester…kjøper nytt garn for hvert prosjekt, og begynner på nytt nøste. Men nå er det over, da man har lært seg å skjøte:)
Boksene er kjempefine til å oppbevare heklenåler og strikkepinner, som ellers bare ville svevd rundt i det store intet (og faktisk ender det med at man kjøper nye pinner alt for ofte, fordi man ikke finner igjen mer enn 3 av de pinnene man brukte sist gang, og aldeles ikke den heklenåla man burde hatt…)

1 kommentar:

Så hyggelig at du vil kommentere!