mandag 9. mai 2011

Mitt arvegodts

Min tippoldemor, Berthe, som bygde stedet jeg bor på hadde 6 barn. Vel, egenlig 8, men to av dem døde mens de var små. 2 døtre fikk vokse opp, den ene døde barnløs og gav alt hun hadde til bestefaren min med familie, siden de overtok gården etter henne og mannen. Den andre fikk én datter, som nå har gått bort, uten å etterlate seg noen etterkommere. Dermed var min bestefar og hans søsken og søskenbarn nærmeste arvtakere. Og da ble det et par små ting på meg også!

DSC_0478¨

Hva er det som gjemmer seg bak trappegelenderet mitt?

DSC_0471

Jo, en fantastisk flott komode!

DSC_0483

Hjemmesnekret en gang på femtitallet, tung og god, akkurat som vi elsker. Et malingsstrøk og en vask, og jeg syns den ble helt utrolig fantastisk flott!!

DSC_0482

Sjekk disse håndtakene! Ingen fare for at man sliter dem ut ed det første! De er rett og slett 1000 ganger bedre enn noe som helst man vil finne på en ny komode nå i dag! Og mye mye flotere!

DSC_0484

Oppå komoden ligger en gammel cordfløyelshorts og en overall etter min far var liten, som jeg fant igjen i dukkeklærne mine her en dag. Et par nye strikker og litt oppgradering med symaskina skal de få, og så blir de snart fult bruktbare og ekstra flotte til en liten pjokk!

Åh, man setter så pris på alt man kommer over!

1 kommentar:

  1. Hehe du får prøve det ut du også, og så håper jeg det gjør mere for deg enn hva det gjorde for meg ;) Og si ifra om du kommer på noen andre kjærringråd som kan være verd å prøve ut.

    Elsker komoden din, fantastisk moro med slike eldre møbler som har vært i familien. Har selv en slik lignende hjemmelaget en, som veier et tonn, men så artig. =D

    Ha en flott kveld.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!