lørdag 28. mai 2011

Litt nytt til meg, og litt til deg

DSC_0464

Duk og gardiner til stua, for eksempel. Og grytekluter som ble gitt bort i gave. Stoffet i duken kjenner dere kanskje igjen fra buksa jeg lagde her om dagen? Vel, egentlig kom gardinene og duken først, de har bare ikke blitt blogget før nå!

DSC_0467

Gardinene er egentlig spesielt enkle, bare en kappe, Neders har jeg sydd på en blonde. PÅ bildene ser det ut som om de er ganske “stygt” lagde nederst, men det kommer av at jeg lagde de med et legg, slik at jeg kan gjøre dem litt lengre viss jeg vil. De henger nemlig i vinduet bak sofaen, akkurat der kveldssola skinner rett i tv`n hver kveld. Så derfor skulle de egentlig vært litt breiere, men så er det litt trist å ta bort den søte lampa mi fra vinduet også…for den har jeg tenkt at skal stå der til vi får somla oss til å kjøpe ny sofa, slik at jeg vet hvor i rommet jeg eventuelt skal henge opp en taklampe. Og inntil da, så må gardinene være litt korte. Uff, ja, det er mye å tenke på her i livet!DSC_0470

Gryteklutene er laget etter grunnmønster fra boka Brukt på nytt, som jeg har skrevet om tidligere. Dere som ennå ikke har sett boka, løp og finn! Veldig greit å lære alle mulige grunnoppskrifter til alt mulig rart! De er slettes ikke avanserte å lage, men ser ganske forsegjorte ut likevel. Montro hvordan det hadde vært å bruke denne metoden med tjukk nål og tjukt garn, for å lage f.eks et teppe? Det må man teste ut en dag!

DSC_0462

Klem fra Ida Elise

2 kommentarer:

  1. Sabla fine gardiner! Syns den blonden var sydd på utrolig fint!!! Misunnelig på den ja.

    Fargen jeg har brukt på storebror sitt rom heter S 3010-R90B og er fra Jotun.

    Ha ei god helg videre :)

    SvarSlett
  2. Kjempesøte gardiner! Skal sy til annekset vårt nå i sommer, og kjenne rat jeg kanskje må være hermegås og lage lignende til dine ;)

    Har du sett at tapeten ble grønn? Kommentaren du la ogjen hos meg festet seg liksom litt hos meg, og var med på å avgjøre vaget, så takk for godt innspill!

    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!