mandag 23. mai 2011

Kosepenbukse!

Ble så inspirrert av den avklipte snekkerbuksa jeg lagde, at jeg rett og slett måtte lage ei lignende bukse til!
Mønsteret kan vel kalles selvlaget, ca 3 mnd….stoff i rutete vevd bomull og lin fra Lillehammer Ullvarefabrikk (jupp, fanske dyrt, men du verden for en kvalitet!), samme stoff som jeg har sydd stuegardin og duk av. Rustfarget kord-rest, skråbånd og knyttebånd fra s&s.
DSC_0923
(Sikker på at du har lagt merke til at stripene passer overens på begge beina, til tross for midtsømmen…? Ja, rimelig fornøyd med at man tenkte såpass!)
DSC_0926 DSC_0928
Litt usikker på om jeg skal bytte ut knytesløyfa med et strikkbånd med lås på, for å få den litt mer hverdagslig. Men så er det stoffet da, som har litt mer “penkvalitet” over seg. Har ingen strikk i livet nå, bare bånd, men er løpegang på innsida også, hvor jeg kunne putta i en vanlig strikk i tillegg til knytinga. Får se utpå sommeren, hva boksa egner seg best som!

2 kommentarer:

  1. Så fine bukser du har laget!

    Tror jeg ville satt i en strikk i livet i tillegg til sløyfa jeg ;) Plaggene sitter som oftes litt bedre på da :)

    SvarSlett
  2. Å helledussen så søt =)
    Du er jo super dyktig!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!