søndag 15. mai 2011

Facebook-spam?

Viss du har kommet inn her i dag, så er det ganske stor sansynlighet for at du har kommet hit via faebook. Og da liker jo jeg å tro at du har gått inn hit fordi du liker det? Men så hender det dessverre at jeg får kommentarer på at jeg “spamer” facebook ved å legge ut link til bloggen min derifra. Jeg gjør jo det i hovedsak for at dere som liker bloggen min, men som ikke har egen blogg, skal se at jeg har lagt ut noe nytt, og ikke for å irritere andre. Men hva syns DU om det? Nå har jeg prøvd å legge ut innlegg uten å “reklamere” et par ganger, og da får jeg kanskje 30 besøkende pr dag. På innlegg som jeg legger ut på fb, er det plutselig innom både 200 og 300 og kikker. På en dag (ja, jeg vet det er langt i fra alle leserene på diverse kjendisblogger rundt om i landet, men så er jeg ikke ute etter spesielt store tall heller da!). Og jeg liker jo å tenke at folk går inn hit fordi de er glade for å se på fb at det har kommet noe nytt…. Men er kanskje akkurat DU inne her akkurat NÅ, fordi du føler deg spesielt pressa av min facebookreklamering?

Kjempefint om du legger inn en kommentar på om jeg skal fortsette å legge ut på facebook eller ikke!

Visste du at spam egentlig er amerikansk hermetisk skinke? “Spam er et varemerke for kokt (bog-)skinke fra firmaet Hormel Food Corporation i Minnesota, USA Navnet ble tatt i bruk i 1937  og navnet skal være en forkortelse for «Spiced ham» (krydret skinke) eller «Shoulder of Pork and Ham» (bogskinke og skinke). Spam er billig, og ble sett på som fattigmannskost, og har hatt et noe frynsete rykte, og spam er brukt i nedsettende betydning. I Storbritannia var produktet tilgjengelig under andre verdenskrig og er etter det forbundet med enkel, smakløs og kjedelig mat” (fra Wikipedia).

Klem fra Ida Elise (Som bare har EN uke igjen til termin i dagRødt hjerte)

6 kommentarer:

  1. Jeg leser, og syns d er veldig fint at du legger ut på Facebook når du har oppdatert!:) fortsett med det!:)

    SvarSlett
  2. Jeg leser uavhengig om du legger ut på facebook eller ikke, men trykker på linken med en gang jeg ser den på facebook. :)

    SvarSlett
  3. Jeg leser uavhengig om du legger ut på facebook eller ikke, men trykker på linken med en gang jeg ser den på facebook. :) (og den forrige (pacman) var igjennom Pål sin konto)

    SvarSlett
  4. Jeg leser når du poster på FB! Du legger da vanligvis ikke ut mer enn to dager i uken og hvordan det kan være spam skjønner jeg ikke.

    SvarSlett
  5. Nå er ikke jeg venn med deg på FB, så jeg er her ene og alene fordi jeg liker å lese bloggen din og har den i bloggrullen min =)

    SvarSlett
  6. Syns det er bra at du legger ut jeg, de som ikke synes det kan velge og skjule det ;) og vips så har de ikke lenger noe problem! Jeg stikker innom hver gang du legger ut på facebook :D

    Kos deg masse i tiden som kommer!!!! :D

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!