lørdag 7. mai 2011

Boktips no *1

Leser og kreerer en god del om dagen, men sliter med å komme på å blogge det! Og dessuten er god del av det jeg lager planlagt som gaver her og der, og bør da heller ikke blogges før det er aktuelt å gi det bort, liksom… Men tenkte jeg kunne legge ut noen tips innimellom, til hvor jeg blir inspirrert og slik!

Starter med den kjempefine boka Brukt på nytt

Boka dreier seg om at vi skal flytte oss fra forbrukersamfunnet og over til tradisjonell gjenbruk og nyttegjøring av ulike materialer. Blant annet er det et helt kapittel om hvordan man kan bruke opp restegarn, og like så stoffrester. Altså ikke helt redesign, som er så i vinden nå, men enda lengre tilbake i tradisjonell nyttegjøring av absolutt alt. Enkle basisoppskrifter, tips til stopping og lapping av klær, ulike teknikker, samt tips til hvordan man kan bruke f.eks blikkbokser og plankerester, og gi dem et nytt liv også! Og det meste er kjempeenkelt, og går over kjempekort tid!

Legger ut et par ting jeg har laget derifra senere i dag, men også her er det blitt noen gaver, som ikke kommer ut riktig ennå…

BTW: Boka finnes på bibliotek. Dersom du vil kjøpe bøker, anbefaler jeg capris.no, som ca alltid er billigst etter mine øyne, eller haugenbok.no, som har suuuuperkort leveringstid. Bestill der i dag, og du har det på mandag. Sånn ca.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!