lørdag 30. april 2011

Marius-boddy

DSC_0456

Oppskrift fra Fragaria.

Garn: Mor Aase Babyull.

DSC_0458

Så og si aller første gangen jeg fullfører noe i mønsterstrikk. Litt rart egentlig, har strikket i mange år, men vært litt redd for å begynne med det. Rett og slett. Men gikk faktisk overraskende lett! Nå er riktignok dette et litt forenklet mariusmønster, for at det skal bli litt mer passende til den lille størrelsen (er str nyfødt), men er likevel ganske så veldig fornøyd!

Det flotte skinnet som boddyen ligger oppå, er den helt utrolige skinnposen jeg fikk av mamma til bursdag. Egentlig en stol-fell, men med hemper slik at den kan brukes som pose. Den er sydd av skinn fra mamma sine gamalnorske spælsauer, som har tilbragt en hel sommer på Follebu-kjølen, og det er ganske gøy å vite!

DSC_0460

Nå er ishockey-VM vistnok i gang, og min kjære har bedt om full fred til å se på. Hatoppgjør, Norge-Sverige, så er nok best jeg holder meg unna sofaen. Ellers blir nok fristelsen for stor til å komme med usakelige kommentarer, da jeg rett og slett syns ishockey er verdens dummeste sport! (Men skal ikke klage, han holder seg langt unna sofaen når det er fotballkamper, så så lenge man bare må slite med et par uker ishockey i året, får man bare bære over med det:) ) Så da kan jeg heller bruke kvelden på å vaske de siste strikke-hekleprosjektene, slik at de også er 100% klare:)

4 kommentarer:

  1. Denne var skikkelig flott!!

    SvarSlett
  2. De to siste blogginnlegga her var jo WOW!!! Syns du er flink! Og det er en heldig pjokk som får ett så flott hentesett som kan brukes til så mye mer! :D

    SvarSlett
  3. Den ble alså så nydelig! Du er så flink!
    Hadde vært moro å se hele skinnposen også? Kjempe moro å få noe slikt.

    Ha en kjempe fin dag.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!