mandag 25. april 2011

Hentesett

Da skal dere endelig få se deler av alle babystrikkeriene jeg har hold på med det siste året. Noe har nemlig blitt valgt ut til å bære del av hentesettet til junior, og ligger nå pakket og klart. Har blitt en del mer strikkerier enn det som dere ser her, men det er i alle fall en god start! Og så må man få lov til å si at vi ikke snakker noe typisk hentesett, med masse matchende klær fra samme serie…her har det blitt litt mer sånn som vi liker, med ting som jeg syns er fine hver for seg, og som også går godt i sammen. Er ikke så glad i helmatchende sett jeg…bruker det sjelden til meg selv, så hvorfor i all verden skal junior måtte bruke det?

DSC_0449

Rett skal være rett: Mamma har strikket jakka! Hun hadde en liten strikkeperiode i februar, hvor det dukket opp både det ene og det andre, og da blant annet denne jakka, som passer perfekt for en liten fersking. Tror den er ganske egenkomponert. Boksa har jeg  strikket etter eget hode, så den er også egenkomponert…kanskje man legger ut mønster på den etter hvert, bare man finner igjen notatene!

DSC_0451

Mønster på lua er fra boka Myk Start (trooor jeg, strikket den nemlig i sommer, “leeenge” før spireforsøket egentlig var godkjent av Lars Erik…).

Skoene er mine aller første Baby Booties.

 DSC_0453

Skjerfet er fra et mønster jeg fant gratis på ravelry, og heter Kerchief Bib. Jeg har laget det i tynn babyull, og ikke i bomull som det står i oppskrifta. Det ble kjempemykt og godt, og er litt mer skjerf-aktig enn originalen.

DSC_0452  Og det er vel det, egentlig. Har også med en tynn bomullsbokse som mamman og pappan til Lars Erik har kjøpt, i tilfelle det ikke er behov for ullbokse. Men man kan jo aldri egentlig pakke ned for mye, tror jeg!

Nå er påskeferien over, og jeg gleder meg til å ta fatt i nok en arbeidsuke. Ganske trist faktisk, at det er de siste 4 dagene før jeg går ut i permisjon. Er SÅ glad i jobben min, og håper at jeg får komme til bake om et år, og fortsette der lenge lenge lenge.

Påskeferien har vært rolig og fin, nå er badet vasket fra gulv til tak, alle andre gulv er vakset, stolen til barnerommet er nyrenset, og ferskt brød står til avkjøling på rista. Sliten i kroppen, men det er godt det også, faktisk! I morgen skal dere få se hva min kjære mann har lagd til meg i dag…

Klem fra Ida Elise

2 kommentarer:

  1. Se der ja, junior kommer til å bli kjempefin i dette. :) Flink du er Ida.

    SvarSlett
  2. Så nydelig! Og enda artigere at du selv har laget det ( men litt fra den kommende mormor)
    Er som deg, liker det best når det går sammen, men ikke et slikt fult sett. For det blir liksom ikke helt oss =)
    Nå kan din lille snart komme ivertfall for nå er alt klart.

    Ha en kjempe fin uke.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!