søndag 13. mars 2011

Retrobaby!

Man kan si hva man vil, men noen fordeler er det ved å ha en mann som er født på 70-tallet! Og fordelene blir ekstra tydelige når man får tak i et par bæreposer med barneklær etter den kommende far og hans bror:

 DSC_0209

Hva med brun elefantsparkebukse og blåblomstret omslagstrøye?

DSC_0210

Eller blå overalls med sleng, og tilhørende genser?

DSC_0219

Og se på denne da! Hentebuksa til Lars Erik, aldeles nydelig og kjempenostalgisk! Inni er en av de mange trøyene, som faktisk er like finee etter over 30 års lagring. Sånt som dette gleder et kommende retromammahjerte mer enn mange av dere andre der ute kan fatte tror jeg! ( I alle fall mer enn Lars Erik kan fatte, som nok er litt bekyra for at lille Junior skal se ut som et levende museum…)

Lurer du på hva som ligger under alle klære, sier du? Vel, gjett hva! Jeg har ønsket meg en cordfløyels skinnpose i all evigheter, men rett og slett infunnet meg med at det kom jeg aldri til å få, siden det ikke er noen slike i familien. Hva er det da som plutselig dukker opp?!? Jo, akkurat en slik pose, som har vært i min kjæres familie i 3 generasjoner!

DSC_0200

Nå er posen lagt i fryseren, og klærne hengt klare til kok (ja, man må ta sine forholdsregler, er tross alt halvdesperat førstegangsmamma her! Ingen kritikk til tidligere bruk og oppbevaring av sakene!), og man gleder seg stort over sine nye skatter! Begynner å snurpe seg mer og mer sammen her, bare i underkant av 10 uker til termin, og det meste av saker begynner å falle på plass. Og man kan nesten ikke vente, selv om tiden går alt for fort!

DSC_0221

Ser du forresten likheten mellom buksa til Lars Erik og de superpopulære klærne fra Ugly?

3 kommentarer:

  1. Nei så utrolig hærlig og super tøft! Digger slik selv, har flere pagg etter pappan her i hus også som vi bruker. Ikke bare er de tøffe og retro, men så mye nostalgi også <3

    SvarSlett
  2. Føler jeg kjenner deg litt igjennom forumet =) Og selfølgelig kan du få lese svangerskapesbloggen. Sender deg en invitasjon =)

    SvarSlett
  3. Så utrolig kule klær! Og ekstra morsomt at det kommer fra den vordende far da gitt. Og soverommet ble lekkert Ida. Kan jeg spørre om fargenr på veggfargen ?

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!