lørdag 5. februar 2011

Nye ferdigheter = HURRA!

Endelig tok jeg mot til meg, og gikk gjennom syskrinet og instruksjonsboka til symaskina. Og gjett hva? Jeg fant massevis av deler til å gjøre nesten hva som helst, og det viste seg at det meste av alt var ganske enkelt! Tusen takk til Elin for tipset!

   DSC_0014 

Vips hadde man lært seg både overlock, atumomatisk knapphull og å sy fast knapper med maskin, og vips ble sylivet mye morsommere! Tenk, jeg har sydd gjevnt og trutt et par år allererede, uten å tenke på å bruke annet enn rettsøm og sikksakk! Faktisk ikke trodd jeg har hatt god nok maskin til mer…og så har jeg det!DSC_0015

Og da måtte man jo selvfølgelig sette seg ned, og sy ferdig et par bukser til Junior. Retrobukse, med grunnmønster fra “Børnetøy du selv kan sy”, og stoff fra stoff og stil.DSC_0008

Huff! På bildet er det en del ting som ser litt “shabby” ut ser jeg, men faktisk er den så og si feilfri i virkeligheten! Retro farger, retro snitt. Gamle knapper fra oldemors knappask, og en rest med skråbånd. Akkurat sånn man liker det! (Lars Erik er litt mer i tvil. Er nok redd for at sneipen skal bli til et levende museum…)

DSC_0012DSC_0009

Oi, der var plutselig den magiske sperregrenså nådd! Nu har man virkelig lagt ut bilder fra babyforberedelsene! Jaja, spiren er over 25 uker nå, og det meste tilsier at det skal gå bra, så da er det vel lov, sånn ca. Og når man nå har lært så mye nytt, så blir det nok kanskje litt fortgang i sakene også. Ser blant annet for meg at overlockferdighetene blir finpusset i morgen, slik at det blir sengetøyproduksjon på høyt nivå. Kanskje. Må ikke glemme at man aller helst skal skrive ferdig en del oppgaver før våren kommer alt for nærme også. Men det er absolutt ikke noe morsomt å skrive om, så det skal dere få slippe! Mye morsommere å drømme seg bort til en tur på den nye stoff og stil-butikken på Alnabru om et par-tre uker!

Ha en fortsatt strålende lørdagskveld!

2 kommentarer:

  1. For ei kul bukse ! Og nok en gang slår min hypotese til: "det lønner seg ALLTID å bla litt i instruksjonsboka" En har som regel mer enn en aner :D Gleder meg til å se videre hva som trylles fram fra din symaskin Ida.

    SvarSlett
  2. Så flott Ida-Elise! <3 det pigvinstoffet!

    Hvilken maskin har du skaffet deg? Finner det sikkert ut hvis jeg scroller nedover siden din, men... ;)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!