mandag 28. februar 2011

I morgen blir det Ikea-tur!

Og alle hjerter gleder seg! Bortsett fra mamma sitt, som egentlig ikke er så spesielt ivrig på å i veien…Men mitt hopper i alle fall! Dette har man nemlig ventet på siden begynnelsen av september: Å kunne handle inn, slik at man kan begynne å lage barnerom! Eller, lage og lage… Rommene er jo klare: Mitt grønne gjesterom skal gjøres om til “master-bedroom”, og vårt blå soverom blir barnerom. Så enkelt er det, i utgangspunktet.

DSC_0167

Først må Lars Erik krype på alle fire, og ha på et nytt strøk med maling på gulvet. Klassisk grå. Merkelig nok, så hadde hun som malte det sist gang litt travelt, så enkelte flekker på gulvet var ganske falmede. (Hm, mener å huske at alle gulvene oppe, samt alle hvite dører i hele huset ble malt på et par timers tid…) Deretter er det “bare” å flytte sengene over hit, og skru i sammen en ny kommode. Og få tak i grønne sengeklær. (Nei, man kan IKKE ha blå her…). Og så er rommet vårt klart. DA kan jeg begynne å leke meg på blårommet! Visjonene er lyse turkisblå retromønstre, godztol, puter…lyst og lekkert! Blir utrolig godt å få et 100% rent sted å sette i fra seg babyting!

DSC_0170

Blir også utrolig godt å endelig få sove på dette fantastiske rommet, med tømmervegger og sarte farger (som virkelig ikke kommer frem på bildet her, men som egentlig er lysegrå og lys grønn lavendel). Hvordan gjesterommet har sett ut i noen år, kan du se her. Dessverre ikke alt for mye brukt, men jeg har nå kost meg med det likevel.

Nå kom vist min kjære hjem med en pose reker og beskjed om at jeg skal gi blaffen i leverposteien for en gangs skyld, så da kan man bare lene seg tilbake og kose seg resten av kvelden. Kan trengs, når man skal lade batteriene og slitene bekken til Ikea-tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!