søndag 27. februar 2011

Hva tror du dette er?

DSC_0121

Strengttatt ser det jo ut som opprydding etter et terrorngrep i en tidligere sovjetstat. Eventuelt etter en naturkatastrofe et eller annet sted. Men jeg har faktisk ikke vært på ferietur i det siste.

DSC_0123 DSC_0125

Faktisk var det slik det så ut hjemme her sist helg, da det var stordugnad på takskifting. Mitt gamle, flotte skifertak har gått duken. Det samme har hjemmehøvlede underlagsfliser, og et par titalls sekker isolasjonsflis. Og årgangen av lokalavisa fra 1924, som også var med som isolasjon. Tragisk, spør du meg! Men samtidig, akk, så nødvendig! Dessverre.

 DSC_0131

Men selv om selve prosjektet var trist: Jeg elsker stordugnader! Lars Erik fikk oppleve bygdeåndsdugnaden, og jeg fikk leke god, gammeldags husmor med brødskivesmørig og middagskoking en liten stund. Begynner å bli noen år siden siste stordugnad nå faktisk, da vi malte huset og hadde kålfest i hagen. Får virkelig håpe det blir flere av dem fremover! (Må jo innrømme at jeg kanskje ikke akkurat er den rette til å ønske meg det, siden jeg jo ikke har løftet så mye som ei flis under dette prosjektet, men jeg vil nå likevel få si at jeg syns det er koselig!)

DSC_0134

En smule støvete over alt, kanskje…. :)

DSC_0146 (2)

Og steinene, hva skjer med dem, tenker kansje du. Vel, foreløpig ligger de i en pent ordnet haug nede ved veien her, klare til å selges til høystbydende. Jeg skulle gjerne hatt dem på igjen etter at skikkelig isolasjon var på plass, men det ble dessverre for mye arbeid for snekkerene. Men jeg har jo selvfølgelig tatt vare på noen! De er jo en del av den gamle sjelen her! Og dere skal selvfølgelig få se mer av dem, og hva jeg bruker dem til, nå en dag med det første!

Syns dere det er langt mellom innleggene, sier dere? Ja, jeg er enig. Men nå har jeg laget klar MANGE innlegg for dere, som blir postet dag for dag. Skulle kanskje vært gjort for en uke siden, men for å rømme unna støvet i huset, flytta jeg like greit inn til mamma for en liten periode. Så derfor har det vært litt ekstra stille…Beklager, men NÅ skjer det i alle fall itt av hvert å skrive om!

Klem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!