tirsdag 4. januar 2011

Nytt år = Mange nye sider i historieboka!

Ja, jeg er fullstendig klar over at vi i dag skriver 4. januar, og det er flere dager siden man skulle hatt nyttårsforsetter, planer, drømmer og tilhørende blogginnlegg klare, men som med det meste annet har jeg vært en smule på etterskudd. Frem til akkurat nå. Nå er jeg faktisk fullstendig ajour med ABSOLUTT alt. Og det er ikke så verst, skal jeg si deg! Siste eksamen avlagt i dag morges, og dermed kan man kose seg med at det bare er ettogetthalvt år og 4 eksamener igjen til man kan kalle seg ekte lærer! Nuvel, det var nå egentlig ikke akkurat dèt dette innlegget skulle handle om. Men altså: man begynner med at i dag er man absolutt klar og fit for fight, og gleder seg grensesløs til å ta fatt på alt som kommer!

DSC_0143

Men hektisk, det blir det! Nå er det i gang med nytt studietema, norsk. Jeg er allerede i gang som lærervikar (og håper det vil fortsette frem til mai), og om noen uker skal jeg ut i praksis igjen. Samtidig er det NM-oppkjøring, og brassnm i begynnelsen av februar. Så må man ni-jobbe med skolestuff, mens man skal begynne å forberede adkomsten til vår nye verdensborger. Innen 1. mai må et lite lass med oppgaver være levert, slik at man kan bruke den siste tiden før fødsel til å forberede seg bittelitt til mappeforsvarelse et par uker etter nåværende termin. (Og selvfølgelig gjøre seg 100% klar for fødsel og tiden etterpå, men det er vel opplagt inni alt dette…?) Og resten av tiden skal man bare kose seg, med mage, mann, hus, håndarbeid, hjem, og in the end: beibi! Ja, jeg gleder meg faktisk til alt sammen, selv om det ser slitsom ut på papiret. Er vel den lenge etterlengtede gløden som er på vei kanske? Skulle bare mangle, etter 4 måneder med oppkast og hormoner…eller så er det vissheten om at det skal noe til at ting blir værre enn de har vært.

Har det heeeelt fantastisk om dagen! (Bilde av den nyyydelige ringenmin, som min kjære mann ga meg i jula…)

Klem fra Ida Elise

3 kommentarer:

  1. Høres ut som om du har mye spennede på programmet, og mye spennede å se fram til!

    SvarSlett
  2. Så kjempehyggelig gal'-innlegg... Nå er jeg klar til å ta fatt på skoledagen med et smil... :D

    SvarSlett
  3. OI!!!
    gla'innlegg skulle det stå! Hehe... Men på papiret virker du kanskje litt gal med alt som skal skje...?!? :p

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!