lørdag 8. januar 2011

Misslykket luetema…

Sykroken har åpnet sitt søsterforum, strikkeverden, og der er man selvfølgelig medlem. Første luetema er “ut i skogen”, og siden Lars Erik trenger en ny lue (syns i alle fall jeg), så kastet jeg meg rundt med en gang temat var offentlig gjort. Ble inspirrert av arne og carlos`s julekuler, med mønster med reinsdyrhode, triksa og miksa det litt om til elghode, og satte i gang. Så meget lovende ut en stund, for å si det slik! Men selvfølgelig, som så mye annet jeg strikker, så ende den med å bli litt for stor. “Pytt sann, jeg kjører den 10 min i vaskemaskina”, tenkte jeg… Joda, det var kanskje en god ide. Lua tovet seg godt og alt så lovende ut. Men aiai, vrangborden tova seg ikke gitt! Så da fikk lua form som en bøttehatt… Og mønsteret ble av en eller annen grunn ekstra tova (spøs om det var noe med garnet, skulle være samme type men det var en rest jeg hadde liggende så mulig jeg tok litt feil kanskje…), så elgene ser nå omtrent ut som ett eller annet monster fra en japansk animasjonsfilm. (Grunnmønster er denne lua fra garnstudio, garnet er jeg bitte litt usikker på merke, men er i alle fall ren ull (trodde jeg da), samme som jeg brukte til en genser for noen år siden)

DSC_0144

Nå har sokkedilla kommet over meg igjen, så orker ikke begynne på noe ny nå. Så dermed kan man være litt misslykket med første lueforsøk i år. Den er i alle fall varm!

I morgen skal dere få hilse på frøken Caspar, som har vært på besøk hos oss en ukes tid nå. Og det er et mer vellykket prosjekt.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!