lørdag 29. januar 2011

Ammetåka

Eller skulle man kanskje si bare gravidtåka? Her har den nå i alle fall tatt bolig med all sin prakt, 16 uker før termin. Har alltid trodd at det bare har vært noe man har sagt, men nå har jeg innsett at det virkelig må være noe fakta i det. Det begynte med votter, som stadig ble bort..tidligere år har jeg faktisk vært veldig flink til å ta vare på vottene mine. De gode, varme, som jeg fikk av Lars Erik i bursdagsgave for tre år siden, har vært noe av det kjæreste jeg eier. Og de har hatt en (relativt) fast plass i gangen utenom arbeidstid. I år har jeg ingen kontroll. Ekstra vottepar måtte kjøpes inn, og det flyter over alt. Er de her eller der? Har DU sett vottene mine? Aaaaner ikke…! Og den evindelige vottejakten var bare begynnelsen. Etter hvert forsvant stadig flere ting. Som jobbtelefoner som ble med hjem hver kveld, og nøkkelkort som forsvant i løse lufta, et sted mellom Gausdal og Hamar.

tåke-572x381

I går skulle man servere taco til kosemat. Faktisk, så hadde man gledet seg til taco hele dagen, og satt opp handleliste i hodet gang på gang. Men, da man kom hjem og skulle servere, hva hadde men glemt å kjøpe? Jo, kjøtt, selvfølgelig (og da er det ikke godt å oppdage at kjæresten skal bort hele kvelden, i tillegg til at allerede sultne hormoner ikke får mettet seg på taco. Aiai, blir noen tårer og tunge sukk av slik!)!

frog_forvirret

I dag begynte jeg morgenen med å kaste med mobilen en runde i vaskemaskina. Det tok nøyaktig 20 sekunder fra man tenkte “nå må jeg huske at telefonen ligger oppå skittentøyet”, til man hadde glemt alt sammen. Heldig vis ble den reddet i siste liten, slik at man rakk å dra på en musikkøvelse man egentlig hadde glemt, for blant annet å finne igje de notene man glemte på stolen til naboen på onsdag. Og jammen glemte man ikke å ha med seg niste også, så man måtte kjøpe seg polarbrød på butikken. Så nå prøver man bare å glemme hvor mange kallorier man klarte å trøkke i seg på et par timer på kulturhuset. Men akk ja, DET skal vist ikke la seg forsvinne i tåkeheimen…

(Og ja da, jeg skal begynne å ta bilder igjen en dag…;) )

1 kommentar:

Så hyggelig at du vil kommentere!