søndag 21. november 2010

Vel, hva skal man si…?

DSC_0422

Da er jeg altså klar til å delta i blogglandia igjen. Snart to måneder uten skribleriar. Av flere (forhåpentligvis forståelige) årsaker. Så, hva har skjedd duisse månedene? Vel, som dere kanskje husker slet jeg med sykdom ved de tider det sist kom noe her. Og det ble ikke akkurat bedre med det første. Det viste seg plutselig at jeg hadde begynnende lungebetennelse, med påfølgende penicilinkur, og enda mer påfølgende sove-døgnet rundt periode. Så hostet man såpass mye oppi alt dette her, slik at man bristet mellomgulvet, og dermed så og si ikke klarte såpass som å sitte oppreist lenge nok til å skrive. Men dette er jo bare små unskyldninger egentlig…

DSC_0420

Den virkelig store grunnen er at vi her oppe nå har begynt et lite prosjekt, som viste seg å være litt mer krevende enn man kanskje skulle tro. I alle fall enn man hadde planlagt. For etter at alle andre negative sykdommer var kurert, satte andre, mindre skadelige, ja nesten positive, symptomer inn. Kvalme og oppkast, døgnet rundt fra morgen til kveld. Konstant. Såpass at man ble kvalm av å se på en pc. Eller åpne kjøleskapet. Eller gå gjennom gangen. Eller tenke på mat. Eller gjøre noe som helst som innvolverte den aller minste bruk av energi. Hadde aldri trodd det skulle være så slitsomt. Men nå går det heldig vis noe bedre, og vi kan glede oss over at en liten spire nå har klart å bli treogenhalv måned gammel

  DSC_0421

Endelig er man i god fom, og endelig kan man slippe gleden løs sammen med alle dere. Hadde vel egentlig planer om å vente en liten stund, men begynner å bli en såpass lite skjult hemmelighet, at man like så godt kan snakke om det. Så nå går vi spennende tider i møte her, utover vinteren og mot våren. Det er mye å vente på, men først og fremst skal jeg lære meg å glede meg i nuet. Tross alt, noen ting kommer jo aldri tilbake.

DSC_0413

4 kommentarer:

  1. Koselig å høre, gratulerer!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig Ida-Elise! Gleder meg til fortsettelsen...

    SvarSlett
  3. Gratulerer Ida, så koselig :) Lykke til!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!