mandag 20. september 2010

Strikkedilla-hovedprosjekt: snart i mål!

Begynte nemlig å strikke ei jakke til meg selv, midt i strikkedillaen. Og sånt tar litt tid, spesielt når man er godt i gang med julegavestrikken også! Men nå nærmer det seg finale, bare knappene igjen.

DSC_0138

Jakka er grå, etter mønster fra Nøstebarn. Blittkjempeglad i boka “strikk til nøstebarn”, den har rett og slett fantastisk mange gode oppskrifter, både til små og store! Man skal kanskje helst bruke dyrt nøstebarn-garn fra nosebarn.no, men jeg bruker rimeligere alternativer, og det går kjempefint!

DSC_0141

Alva Augusta er også med på strikkinga. Trygt og godt under mamma sine bein, når gale hunder løper rundt en på hver sin kant! Tar overraskende lang tid å venne hunder og katt til hverandre denne gangen, men kan ha noe å gjøre med at de nå er 2 i stedenfor 1. Og Frøya maser mens Åsa er nyssgjerrig. Og begge jager det som løper. Holder nesten på å miste litt av tålmodigheten her!

DSC_0125

Nesten i alle fall. Er så glad i alle dyra våre at! Og i kjæresten min. Derfor har jeg bakt eplekake som han kan ta med seg på jobb i morgen. “Oppdaga” og delvis fantasimekka ei kjempegod eplekake for et par uker siden, med rømme i røra, og vaniljekrem på.  Deilig smak av høst!

   DSC_0146

Men mest av alt nytes høsten fra sofakroken om dagen. Host og hark på oss begge fremdeles. Lover bra, men tar det med store smil :)

Nattaklem i høstmorket!

2 kommentarer:

  1. Hvilke garn bruker du som alternativ, som gir samme str og strikkefasthet??:) Leter etter et alternativ til nøstebarngarnet:) Hilsen Stine

    SvarSlett
  2. Hei. Akkurat nå kommer jeg selvfølgelig ikke på navnet...men akkurat denne er faktisk strikket i et garn fra europris, med en del akryl og en del alpakka...ikke akkurat nøstebarnkvalitet, men faktisk veldig god likevel. Og superlett! Og så kostet vel hele jakka godt under hundrelappen...:P Brukte en tråd av den, mot to tråder nøstegarn lammeull.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!