onsdag 4. august 2010

Strikkedilla!

Jepp, det har virkelig slått til om dagen: Jeg har strikkedilla! Og da mener vi i den grad at vi ikke har tid til hverken husarbeid, friluftsliv, trening, middagskokkelering, eller noen som helst andre påkrevde ting. Slik som blogging. Slik føles det i alle fall, og Lars Erik er nok kanskje enig. Er litt slik jeg, at når jeg først får litt dilla på noe, ja, så gjennomføres det fullstendig! Så nå leser jeg til og med strikkeoppskrifter på senga!

På jobb ble jeg i går gjort oppmerksom på at vi hadde 6 nakne dukker, og bare 2 dukkedresser. Dermed ble man satt på dukkeklærproduksjon. Og det passet jo helt perfekt! Så i dag har det blitt sommerdress og lue til ene dukkebabyen, og i morgen blir det kjole til dukkefrøkna. Fryktelig greit å kunne gjøre ikke bare èn, men TO ting man elsker på jobb: Være sammen med unger OG strikke:) Bortskjemt? Neida…

I morgen kveld farer man i vei til fjells, Selvfølgelig med strikketøy i sekken. Sokker står på tapetet. Kreative sokker. Til meg selv. Etter inspirrasjon fra disse:

snurrige1 - Kopi by funnytuck.

Epletreets snurrige sokker

Som nevnt, strikkedillaen går litt ut over alt annet, så også bloggingen. Så dermed er man litt fjern. Men når galskapen legger seg, skal dere få et innblikk i alt det andre som skjer her. Slik som at vi i dag har hatt saueletejakt på jordet, etter å oppdage at et lam var borte. Og det ressulterte i funn av skjelett, ull, avrivne bein og andre ekle ting… ikke noe særlig å ta bilde av, med andre ord!

Men nu rusler vist husets Herre i seng, og da er det vel på tide å følge etter. Tar med meg boka Nøstebarn til sengs, og drømmer om lager av dyrt garn…

Klem fra Ida Elise

2 kommentarer:

  1. Dyrt garn, ja... Nå skulle jeg til å anbefale et flott garn som er så og si helt likt som nøstebarn sitt til under halve prisen, men så glemte jeg brått navnet og hvilket butikk. Det jeg hvertfall husker er at det er en dansk nettbutikk slik at man må holde seg under 200,- grensa...

    SvarSlett
  2. Hei. Fin blogg du har! Og kjekt at du har prøvd deg på geitramssaft. Jeg vet ikke hvor kaldt den må stå. Min har stått i kjøleskap, men jeg vet ikke om den må stå så kaldt. Nettbutikken hverdagsmamma over her snakker om er nok 123knit.com, og garnet er nok new zealand lammeuld. :)Veldig kjekk butikk. Kan også anbefale arvettagarnet

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!