onsdag 25. august 2010

Skattejakt

Ved mitt barndomshjem kan jeg høste skatter av alle slag. Skatter, som for meg betyr mye, men som kanskje bare er skrot hos andre. I disse dager holder de på grave opp den gamle låven, og da finner de mye rart! Leker fra da pappa var liten, treting, porselen og glass. I går trodde pappa til og med at han hadde funnet formuen til en tidligere eier. Men så var det bare en nedgravd trebutt full av stein. Like fult, jeg har fått skatter derfra i dag:

  DSC_0301 DSC_0307

En gammel Nycoflaske, og et enda gamlere blekkhus! Tenk, det har ligget under steiner og jord i mange mange år! Da fortjener det virkelig å stå en tid i stua mi! Vakre er de, med sin rust og patina. Det grønne som skimtes i bakgrunnen, er enda en skatt. Men en mye mer levende en…

DSC_0309

DSC_0295

 

En uutsprungen lilje! Brukket som den var, syns bestemor at den skulle få være med meg hjem. Og nå kan den stå her, slik at jeg kan nyte at den springer ut. Blir nok flere bilder av den, det lover jeg!

DSC_0300

Men dette var ikke de eneste “skattene” jeg fikk i dag. Mangemangemange, fler ble det faktisk! Men det er andre historier, som kommer i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!