mandag 16. august 2010

Se min kjole!

Fant en kjempefin blogg her om dagen! Og her fikk jeg ide til en SUPERenkel og sommerlig sommerkjole.

DSC_0142

Først klippet jeg ut to passe store firkanter (litt bredere enn hoftene mine, og passe lang. Så sydde jeg dem sammen i sidene, men lot de øverste 20 cm være åpne, til armene. Brettet kantene inn til hver sin side, og sydde virede opp. Nederst på kjolen sydde jeg på et brunt kantebånd, og ei lomme.

DSC_0144

Øverst lagde jeg en løpegang, både på fremstykket og bakstykket (ca 2cm), og tredde igjennom ei snor, laget av sammensydde kantebånd (ca 1m)

DSC_0139  

Vola: En kjole! Enklere blir det ikke! (vel, riktig så enkelt var det ikke heller…kjolen så ut som en sekk bak, så måtte lage 6 legg i ryggen før den ble fin. Men det er bare å prøve seg frem. Neste gang tror jeg uansett jeg skal gjøre som Cathrine gjorde på barnekjolen: Skrå litt innover fra armhulene og mot “halsen”, og lage ei svak bue på toppen ved løpegangen. Men uansett: Superlett kjolestubb!!!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!