mandag 9. august 2010

Høstlige snurresokker.

Har strikket Epletreets Snurrige sokker, og det var et veldig morsomt, og veldig enkelt mønster!

DSC_0106

Garnet er fra Europris (faktisk) og husker ikke heeeelt hva det heter. Men det var overraskende godt! LIkevell, det blir nok “skikkelig” garn etter hvert. Har planer om å strikke litt fler slike sokker fremover mot jul…

DSC_0110

I dag har jeg vært på sykkeltur igjen. Kanskje ikke så langt, follebu-lillehammer, men første turen hvor jeg (så og si) ikke kjente behov for å dø under vegs! Det går sakte, men trutt, fremover, og man øyner et håp om å kanskje kunne lære seg å like det etter hvert!

DSC_0112

Nå skal jeg snart ut i skogen igjen. Bamse Brakar herjeg atter en gang på Follebu Kjøln, og en av sauene til mamma har blitt drept ca 500 m fra treahøgdsvegen. Kan tenke meg at det er full kaos i sydligere strøk, når mamma og nabobonden er på sydentur. Kan nesten se det for meg…telefon i den ene hånda, kokosolje i den andre. Og tanker og taleapparat på høygir! Så da er det best å komme seg ut på patrulie! (Og man kan jo benytte litt av tiden til å spane etter bringebær også:))

Klem fra Ida Elise

2 kommentarer:

  1. Hei Ida.
    Du har en kjempefin blogg og jeg misunner alt du får til og livet du har!
    Inspirasjonskilde du!
    Jeg drømmer selv om et lite småbruk og en hverdag med koselige syssler.
    Hilsen Marte Bleken (...litt lenger borti bygda =P )

    SvarSlett
  2. Kjempe fine sokker! Har alltid hatt lyst til å lære å strikke sokker! Verdens beste gave å få, og sikkert også å gi bort!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!