søndag 22. august 2010

Høsten kommer sakte mot oss…

men fremdeles er det mulig å finne vakre sommermotiver rundt oss. I alle fall for en som akkurat har lært seg litt av bruken med macrolinsa!

 DSC_0266 DSC_0270

Noen få blomster holder enda tak, som Malva og Georginer. Men i alle fal førstnevnte synger nå på siste vers. Kanskje ikke så rart, de har blomstrert siden juni. Hagens stolteste beboer syns jeg, med sine aner tilbake til oldemor.

DSC_0275 (2) DSC_0279 (2) DSC_0282 (2)

Insektene summer fortsatt for fult, selv om det ikke er like mange av dem lengre. Og godt er det, man blir litt hysterisk av fluer her midt på sommeren. Men slik er det jo å bo på bondelandet, midt i mellom fluelekkerbiskner som sau, ku og hest. Og en anelse møkk. Sumsum!

DSC_0284 (2)

Men selv en flue kan jo være ganske så vakker i riktig lys! Egentlig skulle jeg ut og fotografere edderkoppen som har holdt meg ute fra staburet det siste døgnet, men den var vist blitt borte gitt! Og god er det. Jeg hater nemlig edderkopper! Merkelig med det, men de kan jeg nok aldri lære meg å takle. Fant en på badet her om dagen, og vips pusset man tennene påkjøkkenet, og tissa i hagen. For å si det direkte. Kjellertrappa må tas i et langt steg, og man huker seg ekstra sammen hver gang man går gjennom fjøsdøra. Sånn i tilfelle de har tenkt å kaste seg over en. Men fluer kan man altså i det minste tørre å ta i. Og det må man jo nesten, her på bondelandet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!