søndag 20. juni 2010

En viktig melding:

Jeg er ikke død! Bare en seriøst bloggsperre som har intruffet de siste to ukene. Faktisk så ille at jeg har vurdert å legge ned bloggen. Følte ikke det fantes noe som helst inspirrerende å dele med dere, at alt jeg sa var repetisjoner av tidligere sagte ting, og at man liksom blogget bare for å blogge. Men så har jeg plutselig innsett at det er jo faktisk en del jeg kan blogge om likevel!

DSC_0390

For det første har jeg nå, etter mye om og men og akk og stønn, fått vaska det meste av huset ( i alle fall de viktigste rommene, stuene og kjøkkenet. Gangen og badet kommer i morgen.) Renvasket hus fører til økt interiørmessig lyst og kreativitet. Og dermed blir det nye motiver å blogge om. (Nei, jeg lyver ikke når jeg sier det var blitt spindelvev mellom lysestakene mine, og julenummeret av Vakre hjem og interiør fremdeles var fremst i tallerkenhylla. Jeg har VIRKELIG vært lei…)

DSC_0398

For det andre har jeg nå ferie, og det gir tid til oppussingsobjekter. Endelig har jeg fått skrivebord på kontoret. Dette bordet kjøpte jeg på auksjon på Follebu Bygdahus for 30 kr i 2007. De var man spesielt moderne, og alt skulle altså være svart. Så den vakre 50-tallsfargen ble gjemt under (heldigvis ikke alt for tykke, det skulle jo gå fort,) svart maling. Videre har det stått ute her som hagebord et års tid, slik at deler av malinga har flasset av hist og her. Begge farger. I dag har jeg pusset det, og vips har man fått noe som kan ligene på noe som man finner i Lev Landlig og andre fancy interiørmagasiner. Bortsett fra at da står det “kjøpt på marked i Provence” eller noe slik. 

DSC_0401 DSC_0406

Ellers er det jo som nevnt ferie, og jeg og min kjære skal ut på tur til Femunden en av de nærmeste ukene. Og det kan man jo også skrive om! Tross alt, det er jo Ida`s verden man beskriver, og den er ganske vidstrakt. Dermed kan man skrive både om interiør, håndarbeid, matlaging, gårdsliv og opplevelser fjærn og nært. Basta bom, og takk for at du kom innom igjen, selv om jeg har vært borte en stund:)

DSC_0405

Klem fra Ida Elise  DSC_0411

1 kommentar:

  1. Godt å høre at det er liv i deg da Ida ! Det bordet var jo helt aldeles nydelig !!! Om det er kjøpt i Provance eller i Follebu spiller ingen rolle, fint er det !

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!