søndag 16. mai 2010

vær og slik

Det er mye vær her i norge. Og spesielt nå i mai. Knall sol en dag, og sprutende vått dagen etter. Slik er det nå. Sprutende vått. For mange ganske tgrist, men ser du litt nyansert på det, forstår du at det kanskje er ganske godt.

DSC_2148

Vann er jo livgivende for alt som er her på jord. Så også det grønne. Gresset, trærne, blomstene. Alt det vakre trenger vann. Og dermed regn. Konklusjon? Det blir ikke vakkert uten regn! Etter det sure kløe vettu… Kan jo være litt vakkert mens det regner også, slik som når tåka smyger seg inn i dala som et mystisk teppe…

DSC_2151

Men jeg skal ikke ljuge på meg at jeg foretrekker regn fremfor sol. Bare prøver å være positiv. I morgen er det 17.mai, og man skal ut i de mest dyrebnare klærne man har. Da er det jo en god fordel om det ikke er reng. Så nå krysser man knærne, tunga og ørene, og ber alt man har. Stasen henger klar, ny av året. Vel, ny og ny. Bestemor sin gamle råndastakk. Moro! Og så må jeg si: det føles unektelig litt nittenførtitresk å sy sitt eget underskjørt av noe gammelt forstoff…

DSC_2190

Er du klar til i morgen?

Hipp Hipp fra Ida Elise

1 kommentar:

  1. Hei Idapida. Jeg er klar til i morgen, skal på jobb med mine herlige ungdommer å feire bursdagen til noreg. Ønsker deg og dine ein herleg dag. Klem frå Tone

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!