lørdag 15. mai 2010

GaggGakk!

Da er de på plass, Andungene!

DSC_2160

Tok oss bare en liten tur til Trysil, og vips var de våre. Fikk en litt merkelig opplevelse, da jeg oppdaget at oppdretteren jeg hadde snakket med pr mail i en måneds tid, viste seg å være en 12-14 år gammel gutt. Men han kunne sakene sine, med flere ender, gjess og høns, og hel masse med kaniner, så ingen fare sånt sett! Tror det er veldig sundt for barn å ha ansvar for egne dyr. Så sant det er under oppsyn av någen lunde oppegående foreldre i alle fall.

DSC_2161

De gule små er i alle fall på plass, og de ser ut til å trives der de tripper rundt i samlet flokk. Tydelig personlighet har de også, nesten mer enn andre dyr jeg har sett. Og det er jo stas!

DSC_2162

Det er Amerikanske Pekingender, rasen som etter sigende har gitt inspirrasjon til den ikke lite kjente anda Donald Duck og hans familie. Og jeg må si, selv om disse fremdeles er gule og dunete, kan jeg tydelig se litt Donald i dem!

DSC_2165

Kanskje noen av dere spør dere: “hva med kyllingene da? Har hun glemt dem? Har jo ikke vært bilder på evigheter!”. Vel, det har noe å gjøre med at kyllingene ikke akkurat kan kalles søte eller vakre eller noe som helst om dagen. Ikke for å være slem, men de har nådd en slags pubertet. Og som et hvilket som helst menneske i puberteten, er de ikke helt strøkne uten sminke. Litt for lange og hengslete her og der, underutviklet hist, overutvklet pist. Og så videre. Og ikke er de speiselt glade i å bli fotograferte heller. Men skikkelig spennende å følge med på dem, for skjer forandringer fra dag til dag. Og vokser gjør de jo i alle fall!

DSC_2169

Og så var det hagen jeg lovte dere da. Fremdeles ikke heeeeelt ferdig, og akkurat i dag er det selvfølgelig vått og tufsete ute. Typisk, akkurat den ene dagen fru Dronning kommer for å besøke bygda. Men hagen min fikk hun ikke sett uansett, så akkurat her spiller det jo ingen rolle forsåvidt. Gjerdet kan dere jo få en smakebit av. Skal males etterhvert, men er jo litt usikkert akkurat når det blir da. Men det matcher jo den gamle tønna ser jeg, så kanskje det kan få lov til å bare være slik en liten stund?!

DSC_2170

Kjøkkenhagen er også gjerdet inn, og jorda er gjort klar til såing. Men vi bør nok ha litt bedre sol før vi begynner med det. Selv om Lars Erik har laget et lite minidrivhus og greier. Men forberedt på et solgløtt er man uansett! DSC_2173

Se u!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!