torsdag 20. mai 2010

Første steg mot vinter

Nei, jeg tuller ikke. Vinterforberedelsene er allerede i gang.

DSC_2121

Den første høstinga er unnagjort. Gressløk. En av mine yndlingsvekster. Smaker fantastisk av sommer og vår gjennom hele vinterhalvåret, og det første som vokser opp når snøen smelter. I år har vi også vært så heldige at vi ikke bare har den jeg plantet i hagen i fjor. Da Lars Erik gravde i ny-hagen, fant han også igjen den gamle til oldemor! Gudene vet hvor gammel den er, og det gleder jeg meg stort over!

DSC_2122

Vinterveden er også i boks, mangler bare litt stabling og tørking. Hjemmevokst, hjemmehugget, og hjemmekappet. Blir ikke bedre.

DSC_2130

Kanskje merkelig å tenke på vinterforberedelser den første dagen i året man kan gå med bare tær og legger, men slik er det nå en gang. Vinteren kommer, og den forbereder man seg på.

   DSC_2127

Merkelig det der, hvordan man hele tiden forbereder seg på noe som kommer. Vinterstid planter man for å være klar til sommeren, sommeren dyrker og høster man for å ha om vinteren. Man går på skoler for å kunne takle det man skal møte senere. Man jobber for å kunne nyte helga, og når helga kommer planlegger man hva man skal neste helt. Tror det er et lite klu å prøve å nyte tida bedre. Kanskje vi får det bedre med oss selv, dersom vi koser oss litt mer med det man har. Jeg prøver, men det er slitsomt. Nå gleder jeg meg bare til jeg er ferdig med eksamenstida!

Klem fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!