søndag 25. april 2010

Vinteren har sluppet taket!

 DSC_1882Dråpe for dråpe har snøen og isen måtte vike for sola. Gode dager med hagestell og hagedrømmer, og ikke minst nytt liv, har kommet. Gullstjern og hvitves har begynt å blomstre på jordet, og jeg svinser fra vårtegn til vårtegn og blir KJEMPEGLAD av det hele!

DSC_1872

Sauer, hunder, katter og mennesker nyter vårsolens varme. Hønene får fortsatt bare småturer ut, da det er en stor snøhaug igjen på gården, og den ligger rett foran døra til hønsehagen. Men neste helg, da SKAL de ut, om jeg så må måke selv!

DSC_1858

I dag har vi så smått begynt ute i hagen. Lars Erik har spadd i kjøkkenhagen og raket, jeg har plantet så smått. Og luket i urtehagen. Og jammen møtte jeg ikke der ett lite lykketegn: Lille Mari FlyFly!

DSC_1944

Beklager at det har tatt litt tid mellom innleggene nå på slutten av uka, men vi har plutselig ikke noe internett mer. Har snakket opptil flere ganger med telenorservice, men telenorservicemennene er ikke akkurat hjelpsomme mot nettløse kunder. Helt til jeg nå i kveld møtte telenorserviceMannen med stor M, og han hjalp meg gjennom det ene forsøket på å kurrere modemet etter det andre. Og da vi til slutt i sammen måtte innrømme at modemet nok hadde dødd en stille og ensom død, ga han meg et par måneders gratis internett og et helt nytt modem som plaster på såret for brydderi og dårlig service. Takk til deg. Aldeles grusomt å være uten nett for en Bloggoholiker Light!

Sier som Noddy: I morgen er nok en dag. Enjoy!

 

1 kommentar:

Så hyggelig at du vil kommentere!