fredag 16. april 2010

Sett farge på tilværelsen med blomster

DSC_1540

Detaljer og farger er ut over normalt vakkert. Geraniumene mine har endelig skjønt at det er vår, og både morplanter og avleggere blomstrer som bare det. Og det kan jeg glede meg over i hele sommer! Det går gjetord om hvor godt de klarer seg oppi her. Og det er ikke min fortjeneste! Slik har det nemlig vært i generasjone, så vidt jeg hører. Noe med lys og sol( absolutt hvert et minutt sola er oppe. Les: man syns litt synd på baksia) og vinduer (les: gamle doble husmorglas) og passe temp (les: gjennomsnittelig kaldt) og trekk (les: litt over normalt). I alle fall trives geraniumene. Jeg har aldris helt skjønt meg på blomster, alt annet dør. Men ikke de. Kan noen forresten forklare meg forskjellen på geranium og pelargonium? der lurer jeg litt… DSC_1544

Krokkusen blomstrer den også, men det varer nok bare et par dager til. I alle fall innendørs. Ute har det ikke helt begynt, men nå er det ca 95% bart ute her, så det begynner nok snart å bli litt farge der også. Er godt å bo på en plass så full av sol og så tømt for skygge. Selv om jeg skulle ønsket meg noen trær, så er det likevel godt:)

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!