lørdag 10. april 2010

Rugedagbok 2…

…og en del annet.

I dag er det dag 10 (eller11…litt vanskelig å vite hvordan man skal telle dette) av rugingen, og vi har gjennomlyst eggene. Etter det jeg har lest meg til og slik, så skulle vi da kunne se noe som ligner på en “sol”, altså en plomme med mange blodårer som stråler ut. Men det så vi ikke. Så heldigvis litt blodårer, men ellers var det mer skygge og mystisk tåke der inne. Opptimistene på fuglepraten.no osv sier at vi skal satse på det går bra likevel,at det ikke er så lett å se med dårlig lys og null erfaring, og at alt sikkert er i orden, men jeg har mine tvil! Menmen, kommer det null så får jeg bare kjøpe et par!

DSC_1029

Ellers har sola virkelig gjort sitt innhugg de siste dagene, og jeg har hele 11 barflekker på eiendommen min. Om vi ikke regner med veien og gårdsplassen. Da har vi en til, for den er nemlig helt bar. Men alt er nå så vått og klinete at det ikke egner seg for hundebein. Så i dag har vi rømt til Lillehammer, slik at de små skulle kunne lufte seg på tørr asfalt. (Og jeg se etter ting jeg kunne kjøpe. Det endte med en singlett på salg på NoaNoa, og litt krydder fra en innvandrerbutikk. En innvandrerbutikk som for øvrig solgte tørkede ansjons med urter, som Lars Erik selvfølgelig måtte kjøpe. Diss holdt senere på å ta livet av oss begge, da de var mer enn lovelig sterke og ikke anbefales konsumert i bil!)

DSC_1068

Vel hjemme har man gort huslige ting som å rydde i krydderskapet og kaste snø på de bare flekkene, for å fremskynde våren en smule. Og man har hatt årets første solveggkaffefræmen! Se så, nå ramla jeg i fellen, og skreiv om ting som over hodet ikke interesserer andre. Men er litt tom for ideer om dagen, da alle vårgledene også ble nevnt i bloggen for et år siden. Så tips til ting dere vil høre om mottas med takk!

DSC_1658

Forresten, i morgen kommer et innlegg jeg ikke har hatt før!

(Dagens bilder er mix fra maihugen og påska)

Klem fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!