søndag 4. april 2010

Gul og fin som sola, det er jeg:

Hestehoven, alle kjenner meg!

I hver liten grøftekant jeg står,

minner barna om at det er vår!

DSC_1561

Årets først fant jeg i dag, ved Segalstad Bru. Utvilsomt et løfte om at våren er her. Og jeg må bekjenne at jeg absolutt ikke er noe vintermenneske. Selv om jeg av og til later som. Hele vinteren er jeg småsur, småmutt, smålat osv osv, men nå kjenner jeg at jeg våkner til liv igjen, i takt med verden rundt meg. Sol, varme og farger. Livsvigtige ingredienser i mitt lille liv.

DSC_1552

I dagens vakre påskevær har også hønene fått årets første utetur. I alle fall de fleste av dem. Noen var ikke riktig tøffe nok, selv om maten lokket som bare det. Men om ikke lenge nå, så kan de løpe ute på plenen alle mann!

DSC_1553 

Håper noen av dere venter i spenning på oppdateringer fra rugekassa? Vel, ha tålmodighet! Egg ligger i 21 dager før de klekkes, og under vegs skjer det stort sett ikke så mye mer spennende enn at jeg snur dem et par ganger om dagen, og fyller på med vann til passe fuktighet innimellom. Men om en liten uke skal jeg lyse dem og se hvor mange som er befruktet, og da skal dere få se litt til. Og så skjer det jo litt mer når det nærmer seg da. Jeg gleder meg så! Forventer nesten å se kyllinger hver gang jeg går inn på gjesterommet der rugekassa står, selv om jeg vet at det er lenge å vente enda. Men litt utålmodig må det jo være lov å være vel!

Solskinnsklem fra Ida Èlise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!