onsdag 21. april 2010

Bebiene mine!

Er blitt skikkelig hønemor jeg nå, til 30 små dundåtter!

DSC_1828

Denne lille vennen har fått garranti for livet sitt. Er det hane blir det sjefshanen blandt dvergene, og er det høne, vel, da skal hun leve uansett. Vakker!

 DSC_1830

Skal en bli sjefshane, er det viktig å spise riktig, og denne har i alle fall lært å finne sin plass på matfatet. Jeg, som ikke helt ventet så mange fugler, har ikke helt hatt planene klare for hvordan jeg skulle ordne det med mat og slik. Holdt visst ikke med skåler nei! Så i morgen står jeg klar utenfor felleskjøpet klokken 8, for å skaffe det utstyret jeg trenger!

DSC_1831

Har skikelige påskekyllinger også, ikke bare fargerike dverger. Masse lodne små gulvite tasser. Disse skal bli eggforsynere til vinteren igjen. Så alle dere faste eggkunder: her er en av dem som skal sørge for frokosten og baksten deres fremover!

 DSC_1829

Masse ymse forskjellige farger! Blir skikkelig morsomt å se hvordan de blir når de får fjær alle sammen! Blir fargerikt og flott på tunet da tenker jeg! Er forøvrig litt for fult i barnehagen nå, så jakter på nye pappask til i morgen. Er det noen på jobben eller noe som har en stor og fin en, vær så snill og si i fra!

Nei, får sitte og kikke litt til vel!

Klem fra Hønemora!

2 kommentarer:

  1. Nei, har du sett, de er skjønne! Så heldig du er som omgir deg med alle disse, og resten av dyrene for den del :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!