lørdag 13. mars 2010

Slave av tingenes tilstand.

Jeg er glad i ting. Det er ikke til å komme utenom. Men jeg er ikke glad i ting som ligger og slenger over alt. Jeg elsker tekstiler, men hater duker og gardiner som tyter ut av skuffer, og velter ut av skap. Jeg elsker vaser og lysestaker, men hater overskuddslageret som er dytta inn i skapet. Du vet, det skapet der jeg må ta sats og skyve igjen døra. Jeg elsker boller med gamle hyssinger i, men ikke hyssin som har falt av snella, eller som ikke ble nøsta oppat den dagen jeg hadde det litt travelt. Det er bare kaos og rot. Og slik holder det på å bli i hele huset nå. Derfor:Null blogginspirasjon de siste dagene! Og ikke ser det ut til å bli bedre…travel er jeg, bustete er det ute…og jeg er faktisk veldig glad i å rydde, så tar jeg meg først tid til det går hele dagen med. Så da er det best å la det være til en dag jeg har tid. Men det tar nok en stund til den dagen kommer. Intill videre får jeg bare leve som et halvveis missfornøyd troll her i rotet mitt. Med gardiner som har heng siden jul, møbler som skulle vært bært ut, bilder som ikke blir hengt opp og skrukkete duker. Og ting. Over alt.

 

Det skjer nok før sommeren kanskje! Amen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!