onsdag 31. mars 2010

Rugedagbok, dag 1

Da er det endelig i gang! 37 egg er lagt i rugemaskina, og det er bare å vente på ressultatet om ca 21 dager.

DSC_1482

Det er lite som er så vakkert som egg. Disse har har jeg kjøpt, og er altså ikke fra mine dyr. Spesielt morsomt med den grønne fargen, håper jeg får kyllinger fra disse, selv om det blir dverghøns.

DSC_1483

Det er lite som er så vakkert som egg. Det er et symbol for selve livet. Perfekt form, perfekt konstruert. Så gjelder det bare å se om jeg kan utnytte deres potensiale riktig, slik at det blir kyllinger av det.DSC_1490

Om 8 dager skal de lyses. Da får vi se om det er befruktede egg jeg har med å gjøre. Inntill da satser vi på at alle er i orden. Tror jeg blir lykkelig dersom bare ett av eggene blir til en kylling. Alt annet er en bonus!

Følg med, dette kan bli spennende….  

1 kommentar:

Så hyggelig at du vil kommentere!