mandag 29. mars 2010

Påske

Endelig har jeg fått meg nye gardiner. Har lenge uffet meg over de røde, som ikke er nok julete, og ikke nok ikke-julete, men noe midt i mellom som helt sikkert passer kjempegodt i et hjem med gjennomgående rødt tema. Men her hos meg har de på en måte ikke passet helt inn. Rødt er generelt en veldig lite anvendelig farge syns jeg, da den krever litt for mye plass. Spesielt på store viktige ting, som gardiner. Derfor er det en gledens dag i heimen, når jeg nå endelig har fått meg nye gardiner. Men dog, heller ikke denne gangen i en særlig anvendelig farge. Gul. Kanskje den eneste fargen som er mindre anvendelig enn rød. Men pytt. Kan vel pynte til påske også!

 DSC_1458

På kjøkkenbordet er det kommet gule tulipaner i en gammel egersundmugge. Fatet er fra porskerund, og og begge deler har jeg, i tillegg til duken, funnet på Gjenbruket på Lillehammer.

DSC_1452DSC_1456 

På stua står en sausskål fra Figgjo Flint. Den har jeg også kjøpt på Gjennbruket. Har virkelig fått dilla på gammelt porselen! Så kjekt å ha, liksom! Her har jeg plantet gule krokus, en liten kontrast til alle påskeliljene som vanligvis fyller huset i påsken. Artigt hvordan blomstene matcher mønsteret på skåla! Det har jeg faktisk ikke sett så tydelig før nå på bildet!

DSC_1470 DSC_1473

Disse lyskoppene likker jeg spesielt godt, tror det er noe av det vakreste jeg eier. ( Ja, har mange ting som jeg syns er det vakreste jeg eier, litt etter humøret. Så du trenger ikke tenke over at jeg sa noe helt annet tidligere en gang…)Ikke er de gamle heller! Kjøpt på Fruens Vilje for et par år siden.

Hvordan ser ditt påskehus ut?

(ja.nå har jeg retta noen feil Grete)

Klem fra Ida Elise

2 kommentarer:

  1. god kveld ja. Fine ting har du-skulle gjerne vist deg mitt påskehjem-begynner å bli riktig hyggelig her nå, om enn i en litt annen stil enn din :). Uvanlig m,ange skrivefeil i dette innlegget ida ;)-læreren i meg kom fram, men syns at Gjenruket er ett like godt ord som gjenbruket- hahaha
    God Påske!
    Hilsen Grethe

    SvarSlett
  2. hehe, huff sliter litt med rettskriving jeg...hehe, men morsom feil!
    du får starte en blogg du å vettu, så jeg får se litt!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!