torsdag 4. mars 2010

Kjærestetur:)

DSC00223

Tirsdag til onsdag var vi en liten tur i Oslo.  Hva gjorde vi der? Rusla rundt, shoppa, holdt hender, spiste god mat, sov på hotell, gikk på taket på operaen, så på utsikten fra Akershus Festning, og sånne andre typiske, litt klisjeaktige, slappe av og bare nyte livet sammen med deg - ting. Koselig var det, men godt å være hjemme også. Ei lita landsens jente som meg, blir ofte litt forvirra i storbyen! Høye hus, bråk, mennesker over alt…nummeret før jeg bare blir stående å se meg rundt i ring, omtrent som i en middels dårlig småromantisk familiefilm. Men er jo mange opplevelser for ei slik jente i byen da! Alle “fare for takras.no” – skiltene for eksempel. Eller bare “takras.no”, eller “rasfare.no”.  Svært forunderlig! Hva slags firma kan det være, som bruker hele vinteren på å henge opp skilt om rasfare på alle husvegger i hele byen? Og alle damene med pelskåper, høye heler og miniskjørt, som vandrer på aker brygge en onsdags formiddag. Er de virkelig så rike som de vil virke, eller bare later de som? Og hvor i HELE oslo finner man nostalgiske vintage interiørbutikker? Tips ønskes… Foresten så klarte jeg i et lite anfall av bevistløshet å glemme å ta meg kamera på turen. Derfor lite bilder. Men mobiler er smarte nå om dagen. Foresten er vel ikke bilder av støvete osloluft særlig eventyrlige…selv om det var et par bra motiver her og der. Klarer likevel ikke helt å fange stemningen tror jeg!

Må foresen nevne Søstrene Grenes utrolige butikker! Har vært fasinert av dem i flere år nå, og ble virkelig glad da jeg så at de hadde butikk på Karl Johan. UTROLIG at man kan finne butikker som selger FLOTT salatbestikk til 12 kr. Og en pakke med sugerør til 2 kroner og 50 øre! All ære til dere!

Klem fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!