mandag 8. februar 2010

X-mas Sweet!

Enda en veske har sett dagens lys, denne gangen med runde håndtak fra Panduro.
 DSC_0901 DSC_0906
Må si at håndtakene virkelig bød på en utfordring, men var ganske morsomt å se hvor fint ressultatet ble! Stoffet var egentlig klippet opp til å bli juleputer, men etter å ha sydde flere duker i samme stoff, ble jeg lei av julestripene. Nå har det bare ligget her og tatt opp skuffeplass noen måneder, men plutselig ble det en søt og morsom veske. Derav navnet: Eks-mas Sweet.
DSC_0908 DSC_0909
Veska er tenkt brukt til å oppbevare håndarbeid på jobb. Jeg har nemlig en arbeidsplass som lider av strikke, sy og hekle-dilla om dagen, og det stortrives jeg med!
Ellers, så var jeg jo i Bergen i helga. Slevfølgelig uten kamera. Derfor har jeg ikke tenkt å skrive mye om det. Vi spilte så bra vi kunne, havna på 17.plass og hadde en kjempefin helg! Vandret litt rundt og kikket i butikker, særlig hobby og interiørbutikker. Faktisk sett flere av de “kjente store”, og jeg har fått masse inspirasjon, f.eks fra Riviera Maison. Men  jeg må også si at jeg syns slike butikker har et litt tvetydig språk. Den gamle landstilen bør lages av gamle ting tenker jeg. Ikke kjøpes av nye (dyre) ting laget som gamle. Hvorfor kjøpe “franske” vannkaraffeler til hundrevis av kroner, når du kan servere vann fra ei gammel saftflaske du finner i kjelleren til bestemor? Hvorfor kjøpte dyrt nytt bestikk i gammel stil, når du får tak i hele sett med bestikk for 20 kr på et loppemarked? Det ser MINST like flott ut som det dyre kjøpte…må nok ha en sammenligning dyrt-billig en dag her…;)
Men det var nå egentlig veska jeg skulle blogge om. Og det er gjort. Så god natt:)
Klem fra Ida Elise

3 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :) Prøver og sette pris på leserene mine med en konkurranse i ny og ne og takket være Lånekassa går det ann!
    Er ikke så mange av oss, nei! Men de få som er, er jo ganske så oppegående og aktive da, så skal ikke se bort ifra at norges nye blogghovedstad blir Gausdal om ikke så altfor lenge!

    SvarSlett
  2. Hva med å produsere og selge på epla.no . Du er jo så flink. :) Lita biinntekt.

    SvarSlett
  3. Så koselig at du syns det! har faktisk tenkt på det, men skal se om jeg får opp produksjonen en smule først:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!