søndag 21. februar 2010

Maihaugen

De fleste av dere som leser her, er venner og bekjente fra nærområdet. Såpass har jeg skjønt. Men for dere få, men kjære, som ikke er her i fra, vil jeg nå anbefale å ta en liten tur på Maihaugen, om dere skulle være i nærheten av Lillehammer en dag. Foresten anbefaler jeg det for alle dere andre også, som bor her. Maihaugen er oppe hver dag, og det koster ingen ting å gå i parken dersom det ikke er noe arrangement der. En alt for lite brukt mulighet, i alle fall for oss som ikke bor midt i byen.

DSC_1026

Det er spennende å løpe inn og ut mellom gamle bygninger. Barna kan gå på skøyter, og man får seg en fin tur. Kanskje bedre på sommeren enn på vinteren, men klart et godt alternativ til å være inne!

DSC_1031

Tenk å ha en slik plass! Ei lita, idyllisk stue ved vannet. Helt i min drøm om EVENTYRET.

DSC_1067 DSC_1019

Store kontraster kanskje, men telefonkiosken kan for mange være nostalgisk nok den. Husker hvor viktig den var for oss i begynnelsen av ungdomsåra. Om å gjøre å rine gratistelefoner til barnas rødekors og Suss og så videre, og spørre om de pinligste ting, fra hjørnet på samvirkelaget. Å sukk, minner…

(Er foresten utrolig missfornøyd med mine egene fotografegenskaper i dag. Men pytt: man overlever!) ((Og nå her jeg lært å gjøre bildene her større! Hurra for meg!)) (((Nesten utrolig at jeg ikke har klart det før….)))

DSC_1024

God søndag til dere alle!

3 kommentarer:

  1. Åh, Maihaugen er skikkelig koselig. Fine bilder også :)

    SvarSlett
  2. Så flott du får til bildene dine! Skjønner ikke hva du klager over?!?

    Jeg har litt problemer med Maihaugen etter jeg ble frastjålet veska mi av uærlig personale der, men jeg ser jo på bildene, at, ja... Det er fantastisk flott der. Sommer som vinter! Kanskje jeg skal prøve å ta turen en dag snart, selv om jeg ikke er i nærheten...

    Utenom det, så vil jeg bare si at jeg har laget meg ny blogg som ikke er søm... Ikke noe spennende der ennå, men du er velkommen til å ta en titt... (ikke le av dårlig engelsk) http://makeup-mymind.blogspot.com/

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!