tirsdag 2. februar 2010

En titt innenfor…

Setra vår er ikke veldig gammel. Faktisk er den veldig ny. Men merkelig nok, jeg syns den er helt super som den er! (Men skulle nok gjerne sett livv over interiøret, jeg er, kanskje merkelig nok, ikke så glad i bondeblå og rosemaling, samt overfylte vegger, men det kommer vi tilbake til.
DSC_0789 DSC_0791 DSC_0793
På dette badet er det gøy å vaske seg! I alle fall om noen har husket å fyre i ovnen… Elsker det gamle emaljefatet på veggen, som blir brukt til alt fra oppvask til matlaging. Den gamle såpeskåla syns jeg er aldeles nydelig, og den passer spesielt godt til den turkise neggelbørsten.
DSC_0795 DSC_0799
Den gamle “skjenken” er morsom. Stor, tung og kollosal som den er. Så slitt at den har blitt rund i kantene, og knottene er myke og gode å ta på. Et gammelt kopphåndkle med E for oldemor Ellen på, gjør nytten som duk. Ei gammel “munkepanne” er super til telys! Og gamle spann er fine å oppbevare fyrstikker o.l. i. Men når jeg overtar, om det skjer, vil jeg nok vurdere å male vinduskarmene og sprossene hvite…
 DSC_0817
Dette lille bordet syns jeg er så skjønt! Nede i skoffen er det små rum med lokk, hvor man kan oppbevare små hemmeligheter… Og den senepsgule fargen er faktisk overraskende fin på setra!
DSC_0820
Svartovnen er huset kjerne. Her fyres det dagen lang, man kan kokke og smelte snø her, og den er vakker. Er jo elektirisitet i hytta, men svartovnen blir like så mye brukt som komfyren. Den gamle saltbalja passer perfekt som vedakasse. Og her er det ikke et fnugg av bondeblå. Bare ekte gammledags! (Hvorfor jeg ikke syns bondeblå er ekte, kommer jeg som sagt tilbake til…)
Det er lov å melde seg som ønskebesøkende til setra. Jeg har planer om å bruke den mye mer i året fremover!
Klem fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!