søndag 31. januar 2010

Nå skal jeg bryte et løfte!

Jeg sa på fredag at dere skulle få se bilder inne fra hytta i dag. Vel, jeg har tatt bilder fra inne, men jeg har så mange utebilder som jeg kunne tenkt meg å vise dere først. For å bygge opp spenningen litt og slik… og på den måten ha klar en del innlegg fremover i uka. Så da skjer det jo litt mer her i alle fall!

Det er lite som er så vakkert som Huldreheimen Gausdal Vestfjell:

DSC_0898DSC_0896  DSC_0899

Disse bildene er fra Værskei, og viser den første utsikta vi får over fjellheimen.

Fra trappa på setra ser vi dette den ene veien:

DSC_0850 DSC_0851 DSC_0852

Skal virkelig ikke klage på det! Eventyrlig!

Ser vi den andre veien, kan vi se mange flotte detaljer:

 DSC_0867 DSC_0873

En snødekt skigard er nydelig! Jeg kan ikke forklare hvorfor, men jeg har en fasinasjon over gamle gjerder. Det er noe ubeskrivelg vakkert og nostalgisk over det, som virkelig setter fantasien i sving. Hvem har laget disse gjerdene? Hva skal de holde inne? Eller kanskje stenge ute…

DSC_0882

En klessnor fra i sommer har blitt hengende ute, med to ensomme klesklyper. De klamrer seg til hverandre, søker varme. Bildet blir nesten romantisk syns jeg!

DSC_0883

Men nå runder vi hjørnet og går opp på trappa. Det er kaldt i dag, og gradestokken viser over 20 minus.

DSC_0885

Lyst til å bli med innenfor?

Klem fra Ida Elise

4 kommentarer:

  1. Fine bilder fra Værskei og Kittilbu Ida:)

    SvarSlett
  2. Takk for det du. Er så fint der når det er blå himmel atte;)

    SvarSlett
  3. Jeg vil være med inn.... :)

    SvarSlett
  4. Ja, det er fint oppå vestfjellet! Hatt hytte der alltid, eller frem til jeg gikk på videregående og mamma og pappa bytta vekk den og anskaffet hus i frankrike... Hihi...

    Herlige bilder!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!