søndag 17. januar 2010

Moderne nostalgi

   Slik så kjøkkenet mitt ( i alle fall en del av det) ut i sommer, etter at jeg fikk "stjålet” det gamle matskapet til mamma:

IMG_2116 

Nå har det forandret seg igjen. Jeg trengte mer plass, og fikk tak i et skap som passet enda bedre inn.

DSC_0597DSC_0610

Noen som kjenner det igjen? Dersom du har gått eller jobbet på Follebu Skole de siste 30-40 åra, har du nok helt sikkert vært borti dette, eller et av de lignede. Dette stod nemlig på gamle follebu skole, helt til bygningen ble revet for ett og et halvt år siden. Inntil for et par timer siden var det lakkert, og hadde nesten samme farge som bordbeina på bildene over. Men litt sandpapir og et par strøk med panlellakk her forandret det så og si totalt. Nå står det fult levende på kjøkkenet mitt, som et nostalgisk minne om skolen som en gang var.

DSC_0603

Oppe på skapet passet det veldig godt med et par gamle mugger fra porskerund og egersund, også skatter fra mamma. Det gamle skapet som stod her før, har også fått nytt bruksområde, men det skal dere få se mer av en annen dag.

Klem fra Ida Elise

2 kommentarer:

  1. Sååå fint, spørs om vi må komme en tur på kaffe til helga hvis dere er hjemme?

    SvarSlett
  2. Vi er hjemme hele lørdag så vitt jeg vet, og jeg er i alle fall hjemme til 17oo søndag. Da er lars erik borte litt...

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!