onsdag 6. januar 2010

Mmm!

For et par dager siden kjøpte jeg denne.

DSC_0383

Kenwood kjøkkenmaskin. Har stått på ønskelista i mange år. Endelig kan jeg virke som en ekte husmor! Vet at jeg skrøyt av mine nybakte brød tidligere i høst, men helt ærlig så var det litt for slitsomt, og gav litt for varierende ressultat, å bake brød for hånd. Så det har ikke helt tatt av med brødbaksten. Men nå SKAL det bli anderledes!

DSC_0377 DSC_0379 

Saftige, flotte brød kom ut av ovnen for en halv times tid siden. Så enkelt og så rask det er med kjøkkenmaskin! Og nesten ikke noe oppvask! Bedre, sundere og billigere enn ferdigbrød. Og ikke minst mer tradisjonelt. Slik liker man!

DSC_0385

Ferskt brød med godt smør og ost. Kan det bli bedre? Varmer et hjerte i slitsomme lesedager!

I dag er det 13.dag jul, og jula skal egentlig ryddes ut, men det har man ikke tid til her før søndags kveld. Lesing, eksamen, seminar og bursdag setter en stopper for sånt. Nesten så man kjenner seg igjen i sitt tidligere stressende liv! Men pytt! i ørten minus grader går det meste litt roligere av seg selv;)

En kjapp klem fra Ida Elise

1 kommentar:

  1. Hei. Kom over bloggen din i dag. Har vær igjennom det meste. Veldig koselig.
    Gratulerer med ny Kenwood. Har vært å sett på en jeg også nettopp. Har en gammel som begynner å bli slitt. Kommer nok til å kjøpe en ny Major ganske snart. Herlig med hjemmebakte brød.
    Ha en god dag i kulden :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!