fredag 15. januar 2010

Ekte vinter!

Sprengkulda de siste ukene har gjort landskapet her gnistrende vinterete, og i sammen med litt uventet morgentåke de siste par dagene, er nå hele verden blitt dekket av rim og frost. Ubeskrivelig vakkert, der det glitrer som diamanter i sola! Men dessverre ikke så mye å se  av sola når jeg bestemmer meg for å ut å ta bloggbilder… mørkt…men likevel kan man fange noe av kulden på kamera.

   DSC_0496

Det gamle juletreet står utenfor døra, dekket i sin iskappe.  Nei, dette er ikke snø, men rim.

DSC_0515 DSC_0520

Alle trærne er fulle av rim. Det samme er husveggene, hønsegården og alt annet som møter kulden ubeskyttet.

DSC_0430

Også inne er det kaldt, om ikke frostgrader. Vannet har bare frosset et par ganger i år, og det er bare i gangen at ting fryser over natta. Men likevel er det godt å ha varme i ovnen, og ikke minst en god armkrok å krype inn til om kvelden. Det syns Åsa også.

DSC_0485

Nå har helgen satt inn, og vi inntar godplassen i sofaen. Pus har lagt seg på fanget til matfar, Åsa og Frøya slapper av foran ovnen, og jeg skal sette meg godt til rette under pleddet, bare jeg får postet dette innlegget. I morgen skal vi ut på trugetur, men spørs om åsa kanskje må bli hjemme da. Litte for korte bein for vinterføret!

Med ønsker om en strålende helg til dere alle!

Klem fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!