søndag 3. januar 2010

Bli Lys!

Endelig har jeg fått taklampe i stua! en og en halv vinter har gjort meg sår i øynene av å sitte i mørket, men nu har vi lys her hos oss også!

DSC_0371

Har fundert en del på hva slags lampe som passer inn i stua her. På kjøkkenet har jeg gamle skomakerlaper over kjøkkenbordet, men hva slags lamper hadde de i stua før i tida? Sansynligvis bare stålamper. Men her er det gammelt elektrisk opplegg, og det er stikkontakt i takbjelken, så det MÅ ha vært lampe her mange år til bake.

DSC_0373

Løsninga ble ei lita lysekrone. Kanskje ikke helt “bonderomantisk”, men ganske elegant for det, tror jeg.

DSC_0374

I morgen begynner skolen igjen, og man lader opp til å stå opp tidlig. Hundene snorker allerede, og er på veg i drømmeland om ikke lenge jeg også.

Nattaklem fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!