lørdag 26. desember 2009

Julegaver

Da er jula forsåvidt på hell (i alle fall selve julejula), og det er på tida å begynne å blogge litt igjenl. Tenkte jeg skulle vise fram et par av julegavene jeg har laget i år, nå som de alle er utlevert og oppakket.

DSC_0123

Slike lysposer ble det mange av, i diverse design. Enkle og morsomme å sy, dekorative og helt i min stil.

DSC_0130

Planen varf egentlig mange slike postposer, etter inspirasjon fra Husfru, men de viste seg åm være vanskeligere å få fine enn jeg trodde. Men ble nå et par, og en har jeg bl.a beholdt selv.

DSC_0132 DSC_0141

Det jeg er mest fornøyd med, er dene skifteposen til Patrick. Gammeldags design, flott stoff, praktisk, morsom å sy og så videre og videre. Når man jobber på en barneskole, ser man seg rimelig fort lei på revna plastposer og overfyldte hyller. Derfor skulle jeg ønske at alle lagde slike poser (eller kjøpte noe lignende) til sine små. Har til og med min egen skiftepose på jobb jeg!

DSC_0154  

Har også gitt bort et par norgesglass med egg. Egentlig var det slik jeg hadde tenkt å selge eggene mine, men fant fort ut at det var litt vanskelig å skaffe nok Norgesglass, samt at eggene er litt skyre når de ligger i glass. Men som julehilsen syns jeg det passet seg bra:)

I natt har det faldt en halvmeter med snø ute, og Lars Erik har holdt på med snømåking et par timer nå. Jeg hadde sett frem til å ut og prøvegå mine nye truger, men tror nok man må utsette det til en dag det snør noe mindre. Men like vel: Nå skal jeg ut å base i nysnøen, og skape litt gleder og gode minner sammen med dem jeg er glad i. Prøv du også:)

Klem fra Ida Elise

1 kommentar:

Så hyggelig at du vil kommentere!